کلینیک توانبخشی یبوست مز

کلینیک توانبخشی فلج صورت

انگشت ماشه ای یا قفل شدن انگشت

قفل شدن انگشتانگشت ماشه ای گیرکردن انگشت

انگشت ماشه ای یکی از بیماریهایی شایع انگشتان است و باعث درد انگشتان دست میشود. انگشت ماشه ای در ابتدا ممکن است فقط با درد کف دست و قاعده انگشتان خود را نشان دهد بتدریج به صورت گیر کردن انگشت هنگام باز کردن خود را نشان میدهد.

ممکن است بیمار در حین باز کردن انگشت خود یک صدای تق را در انگشت خود احساس کند.
در معاینه این بیماران ممکن است یک برجستگی در قاعده انگشت لمس شود.

بیماری معمولا در خانمهای میانسال دیده میشود. در افرادی که کار تکراری با دست انجام میدهند و نیز در بیماران دیابتی و در روماتیسم مفصلی شایعتر است. ممکن است چند انگشت را هم زمان درگیر نماید.

علت قفل شدن یا گیر کردن انگشت

تاندون خم کننده انگشت از غلاف محکمی عبور مینماید. با تورم تاندون در زمینه کار زیاد یا دیابت ، عبور تاندون از داخل غلاف مشکل شده و خود را به شکل گیر کردن یا قفل شدن نشان میدهد.

درمان انگشت ماشه ای

در ابتدا استراحت و استفاده از بی حرکتی ممکن است علائم را برطرف نماید.اقدامات فیزیوتراپی و کاردرمانی ،تزریق داخل تاندون و در موارد مقاوم جراحی انجام می شود.

برای پیشگیری از این حالت بخش مراقبت از مفاصل مطالعه شود.

برچسبها: قفل شدن انگشت, گیر کردن انگشت, صدا کردن انگشت, درد انگشت, قفل شدن مفصل انگشت شست

آدرس مطب :
تلفن : -

آدرس و تماسبیوگرافیبیوگرافیتوانخبشی پس از شکستگیدرمانهای طب فیزیکی در درENGLISHمطالب تخصصی و فوق تخصصینوار عصب و عضلهارتوز، پروتز، کفش و وسایبیماریهای مغز و نخاعبیماریهای عضلانی اسکلتی توانبخشی کودکانتوانبخشی دیابتدردطب ورزشطب سالمندانصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگر