دکتر غلامرضا رئیسی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


کلینیک توانبخشی یبوست مز

کلینیک توانبخشی فلج صورت

مطب دکتر رئیسی

جوراب مناسب در دیابت و نوروپاتی های محیطی

جوراب مناسب الف) هنگام پيادهروي بهتر است از جوراب نرم و ضخيم استفاده شود يا دو جفت جوراب نازك نخي روي هم پوشيده شود. اين امر باعث

ميشود سائيدگي پوست پا در كفش كمتر شود.

ب) سعي كنيد از جورابهاي نخي يا پشمي استفاده كنيد و موقع پوشيدن جوراب لبههاي جوراب چين خوردگي نداشته باشد.

ج) جورابهائي تهيه كنيد كه دوخت قسمت جلوي آن در جلوي جوراب نباشد بلكه خط دوخت بايد زير انگشتان پا قرار گيرد. همچنين قسمتفوقاني آن فشار زيادي به ساق پا وارد نسازد.

د) محلهاي دوخت داخل جوراب را بررسي كنيد. نخهاي اضافه را بگيريد. برجستگي داخل جوراب ميتواند باعث ايجاد زخم پا گردد.

ه) حداقل هر روزجورابهاي خود بشويد.

و) هرگز كفش بدون جوراب نپوشيد.

ز) با توجه به اينكه حس گرما و سرماي پا ممكن است مختل باشد. درروزهاي سرد از جورابهاي گرم استفاده كنيد و اگر جورابها خيس شدند فوراً آنها را تعويض كنيد.

سطح مطلب: عمومی، کارشناسی، تخصصی و فوق تخصصی


آدرس مطب :
تلفن : -

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طب ورزشطب سالمندانصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرآدرس و تماسبیوگرافیبیوگرافیتوانخبشی پس از شکستگیدرمانهای طب فیزیکی در درENGLISHمطالب تخصصی و فوق تخصصینوار عصب و عضلهارتوز، پروتز، کفش و وسایبیماریهای مغز و نخاعبیماریهای عضلانی اسکلتی توانبخشی کودکانتوانبخشی دیابتدرد