ملوکسیکام- موبیک

ملوکسیکامملوکسیکام داروی ضد التهابی غیر استروئیدی NSAID است که بطور شایعی بکار می رود.

درصورت بروز درد سینه، تنگی نفس، ضعف عضلانی یا اختلال در گفتار فورا به پزشک اطلاع دهید.

در صورت داشتن سابقه بیماری قلبی در خود یا فامیل، بالا بودن فشار خون، بالا بودن چربی خون،سکته قلبی، سکته مغزی یا دیابت به پزشک اطلاع دهید.

احتمال خونریزی معده یا اختلال گوارشی با این داروها در هر زمانی از مصرف آنها وجود دارد. بنابراین در صورت وجود سابقه ناراحتی گوارشی به پزشک اطلاع دهید.

احتمال ایجاد مشکل گوارشی در افراد سالمند، مصرف طولانی مدت، کشیدن سیگار یا مصرف الکل بالاتر است.

استفاده همزمان دو داروی ضد التهاب غیر استروییدی خطر اختلال گوارشی را بالاتر می برد. مثلا برخی از بیماران از شیاف دیکلوفناک و ژلوفن همزمان استفاده می کنند که می تواند همراه با خطرات گوارشی باشد.

در صورت استفاده همزمان ترکیبات کورتون مثل دگزامتازون، پردنیزولون و داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین خطر خونریزی گوارشی بیشتر است.

در صورت بروز درد سینه، سیاه شدن مدفوع، استفراغ خونی یا درد شکم فورا به پزشک اطلاع دهید.

ملوکسیکام را در یک موقع مشخص از روز مصرف کنید.

حداکثر دوز دارو 15 میلی گرم روزانه است.(یک قرص 15 میلی گرم یا دو قرص 7.5 میلی گرم).