علایم گیر افتادن عصب اولنار

شایعترین گیر افتادگی عصبی در انداسندرم تونل کارپ طب فیزیکی دکتر رییسیم فوقانی است که در خانمها دو برابر مردان شایعتر است. سه عصب مديان، اولنا و راديال مسئول حس و حرکت دست مي باشند. عصب مدیان حس سه انگشت شست، اشاره، انگشت وسط و نیمی از انگشت حلقه را تامین می کند. بعلاوه بیشتر حرکت شست را عصب دهی می کند.این عصب هنگام عبور از مچ دست از تونلی به نام تونل کارپ عبور می کند. تونلی است در مچ دست که عصب مدیان و تعدادی از رباطهای دست از آن عبور می کنند.

خواب رفتگی در انگشت کوچک و نیمی از انگشت حلقهگزگز و درد دست عصب اولنار طب فیزیکی

ضعف دست

درد داخل آرنج که به دست یا داخل بازو تیر می کشد.

اشکال در انجام حرکات ظریف دست

علایم با خواب و خم شدن آرنج بدتر می شوند.

لاغری دست آسیب اولنار طب فیزیکی

در موارد شدید ضعف و لاغری دست و افتادن اجسام از دست. در هنگام وارد کردن دست در جیب انگشت کوچک گیر می کند

تشخیص و تعیین شدت این بیماری علاوه بر شرح حال و معاینه توسط نوار عصب و عضله انجام می شود.

راضیه امانی [ 1393-08-05 ]
دست من این مشکل داشت توسط پزشک ارتوپد عمل جراحی شد و عصب آزاد کرد